2014. február 14., péntek

Te beáldoznád a kutyád egy parfümért??????

Eléggé régóta érlelődik bennem ez a bejegyzés megírása,de most jobban utána nézve a dolgoknak mindig rá kell jönnöm..az emberek nagyon önzők!!!
Az egész ott kezdődött hogy babtörlőkendőt akartam venni,és ezt gondoltam a drogériában majd megveszem.Elkalandoztam a samponok felé,hiszen azzal is az utolsókat vívtam.Fültanúja voltam két lány beszélgetésének ami valahogy így hangzott:

  • Miért ezt veszed meg?A L'oréal tesztel állatokon!
  • Mi,én azt hittem csak a sminkeket.
  • Nem,a L'oréal mindent állatokon tesztel,hogy neked ne marja le a bőröd,vagy ne hulljon ki a hajad....
Nos,igen itt megült bennem a beszélgetés,és nem is vettem sampont.Hazafelé végig ezen gondolkoztam,és hazaérve rá is kerestem...Ezek az oldalak mindenki számára elérhetőek, szóval olyat aminek ne tudnátok utánanézni nem fogok írni.
Nos elsőnek is tisztázzuk le.Azért mert egy cég maga nem tesztel állatokon,azaz közvetlenül nem,attól még szerezheti olyan helyről az alapanyagait ahol ezt megteszik.A vásárló meg azzal a tudattal veszi meg a terméket hogy ő ezt támogatja...becsapós a dolog!
Idéznék:
"A különféle kozmetikumok, háztartási tisztítószerek és más termékek tesztelése érdekében állatok százezreit mérgezik meg, vakítják meg és ölik meg a kíméletlen vállalatok. Az egereket és a patkányokat mérgező gázok belélegzésére kényszerítik, a kutyákkal rovarirtószereket etetnek meg, a nyulak bőrére és szemébe pedig maró vegyi anyagokat csepegtetnek. Ezeknek a teszteknek a túlnyomó részét még csak törvény sem írja elő, és gyakran pontatlan vagy félrevezető eredményt hoznak, amely által akár az emberek egészségére is káros termékek kerülhetnek forgalomba."

Forrás: http://starity.hu/magazin/28185-tegyunk-az-allatkiserletek-ellen/#ixzz2tFKuoGYy


Egyszerűen lefordítva...azért kenik állatokra hogy ne az emberek bőrét,haját,szemét,bármijét irritálja az adott termék.Bár ez a cikk után én úgy gondolom inkább ne marja semmimet,sőt esélyt se adok rá mert meg se veszem!!!!
Ami még számomra értetlen hogy ha van alternatívája ennek a gyalázatos dolognak akkor?Kevesebb pénz ha ártatlan állatokat csonkítanak,ölnek meg? 
Amit még nem értek.... A L'oréal nem egy olcsó márka,mégis állatkísérleteket végeznek.Gondoljunk bele!!!Akkor ez népbutítás! Hiszen kapnak a termékek egy szép külcsínt,egy hangzatos marketing mondatot,elszórják a TV-be,újságokba,blogokon..És jön a nép akinek az számít hogy néz ki,megveszi..és legtöbb esetbe nem jön össze amit ígért,deeee megvettük,megvolt, a miénk volt..nagyszerű érzés...és itt jön be a kép a háziállatunkról..ha ő lett volna ott...akkor is ennyire jó érzés lett volna birtokolni egy krémet,parfümöt bármit?????
Ezen a képen megkönnyeztem!

Persze  rengeteg  cég van akiken én is meglepődtem hogy ők se az állatkísérletmentes dolgaikról híresek.Nagyon sok,kedvelt márka van itt! És ha így belegondolok régen az összeset szinte használtam.Na de már egy jó ideje nem!!! Persze lehet mondani hogy most én nem veszek ilyet, de a többi ember fog.Én viszont kitartok amellett hogy ha az én döntésem miatt már egyel kevesebb állat hal meg akkor megérte!És öregen is büszkén fogom mondani az unokáimnak hogy ilyet terméket ne vegyél...
És itt pedig azoknak a listája akik NEM tesztelnek állatokon.(Bár itt is van pár kétes). A többsége otthon nem kapható,de neten is be lehet szerezni,és van amelyiknél nincs kiszállítási díj.
Egy viszont nyitott kérdés maradt nekem...The Body Shop.....mellette szól hogy hirdetik magukról hogy nem tesztelnek állatokon..közvetlenül,de közvetve arról nincs infóm.Ami gyanús az az hogy L'oréal tag,szóval nem kell ecsetelnem!
Az állatokon nem tesztelő termékek vásárlása nem egy új hullám,nem egy hóbort.Szerintem úgy kell felfogni mint egy fogyókúrát,csak itt nem magadnak (is) teszel szívességet(hiszen kitudja lehet épp a kedvenc samponodtól hullik a hajad,te meg pont az ellen használod),hanem éppen sok pici ártatlan állatnak.Akiknek a halála nos..igen a te lelkeden is szárad,hiszen pénzeled a márkát..és ha te pénzeled őket ők miért változtattassanak?Max kulcsínyt és szlogent,hogy újra el tudják adni azt amit anno nem vettünk meg,de most új külsővel,nagyobb marketinggel majd eladnak.
Ajánlom az oldalt: http://allatkiserletek.blogspot.co.uk/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése